Slotconcert 2024: Dom Unveiled

Zaterdag 31 augustus tussen 19.45 u en 21.00 u organiseerde de Stichting Utrechtse Klokkenspel Vrienden (UKV) ter gelegenheid van het verwijderen van de steigers rond de Domtoren, onder de titel “Dom Unveiled”, een muzikaal feest op het Domplein met de Dombeiaard als centraal instrument.

en wat hebben we genoten van deze ‘vuurdoop van de jukebox van Utrecht’, aldus de NOS!

Ook de DUIC weidde er een mooi artikel aan.

“Er werd muziek gemaakt op het Domplein door het Zuilens Fanfare Corps, Erik Bosgraaf op de blokfluit en Jorrit Tamminga maakte elektronische muziek. Vanuit de Domtoren zelf waren Malgosia Fiebig, die op het carillon speelde, en het Utrechts Klokkenluiders Gilde te horen.”

– DUIC, 2 september 2024 –

Zie hiernaast voor enkele prachtige sfeerimpressies.

Voorafgaand aan het grootse slotconcert vond u onderstaande informatie.

” Verdwijnen van steigers rond Domtoren wordt eind augustus gevierd met gratis muzikaal feest op Domplein ”

– DUIC, 21 augustus 2024 –

De organisatie vindt plaats in samenwerking met het Festival Oude Muziek Utrecht (www.oudemuziek.nl) .

Het AD sprak met onze Dombeiaardier Malgosia Fiebig en schreef een mooi artikel over het aankomende feest. Lees dit artikel hier.

“Stadsbeiaardier geniet nu Dom uit de steigers is: ‘Geluid klinkt rijker dan eerst’ “

– AD Utrecht, 23 augustus 2024 –

In de programmering zal de Domtoren, door onder meer een door Anne-Maartje Lemereis (componist des Vaderlands 2024-2025) speciaal voor dit concert gecomponeerd muziekstuk, worden bejubeld.

Medewerkenden aan het concert zijn:

• Utrechts Klokkenluiders Gilde
  • Zuilens Fanfare Corps
  • Erik Bosgraaf, blokfluit
  • Jorrit Tamminga, electronics
  • Malgosia Fiebig, Dombeiaard

Voorts zal de burgemeester van Utrecht, Sharon Dijksma, een verrassende bijdrage aan het concert leveren.

Na afloop nodigen we alle vrienden en donateurs van de UKV uit voor een drankje om te proosten op de pracht van onze stad.

We hopen u allen te zien de 31e!